Walka na historie

Mercedes wprowadzając na rynek AMG GT chce odebrać klientów m.in Porsche, dokładniej mówiąc klientów decydujących się na model 911. Obydwie firmy grają w tej samej lidze producentów aut klasy premium, co nie zmienia faktu, że 911 to swego rodzaju symbol samochodu sportowego.

Od jakiegoś czasu w polskiej telewizji wyświetlany jest spot reklamowy Mercedesa AMG GT pt: "Dreamcar", który można również podziwiać na oficjalnym serwisie marki na YT. Obraz i hasło "The car you dreamed off as a child has just been overtaken" w ciekawy sposób nawiązuje do kampanii Porsche sprzed kilku lat.

 A teraz stara reklama Porsche (sorry za jakość, ale tylko taki plik udało się nam znaleźć w odmętach sieci).

 

Przedstawione powyżej reklamy stanowią interesujący przykład storytellingu - firmy już nie tylko wskazują na jakość produktu, czy też jego wydźwięk emocjonalny, ale opowiadają intrygujące historie, z którymi potencjalni klienci mogą się identyfikować.

Trzeba przyznać, że autorzy reklamy Mercedesa wykazali się inwencją, przedstawiając GT w sposób zabawny i oczywisty dla fanów motoryzacji. "Konflikt rynkowy" (czyt. walka o klienta) ma swoje odzwierciedlenie w wyścigu na torze. Wyścigu, który wygrywa Mercedes. Zabieg ten zwiększa zasięg samego komunikatu, nadając mu charakter viralowy. Wystarczy zerknąć do Internetu - portale branżowe i fora internetowe pełne są dyskusji na temat spotu i odwołań do historii przedstawionej kilka lat temu przez Porsche.

Reklama Mercedesa to również cenna lekcja dla rodzimych firm - w każdej z nich jest zapewne sporo intrygujących historii, które odpowiednio opowiedziane mogą się okazać ciekawym i atrakcyjnym sposobem na komunikowanie produktów, czy wartości - zarówno w przekazie zewnętrznym, jak i w kontekście komunikacji wewnętrznej.

 

 

Comments are closed.

Nasza strona korzysta z cookies! Miej to na uwadze! Czytaj więcej

Ustawienia cookies na naszej stronie mają za zadanie ułatwić Ci korzystanie z niej. Kliknij akceptuj jeśli nie masz nic przeciwko.

Zamknij